مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 08:352023-05-31پزشكي

کلونوسکوپی به روش «اند و کاف» در اصفهان انجام شد


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برای اولین بار در کشور و در بیمارستان شریعتی اصفهان کلونوسکوپی به روش «اند و کاف» بر روی بیمار انجام شد.

- اصفهان – عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برای اولین بار در کشور و در بیمارستان شریعتی اصفهان کلونوسکوپی به روش اند و کاف بر روی بیمار انجام شد.

حمید مهاجر در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص سرطان روده بزرگ اظهار داشت: یکی از شایع ترین سرطان ها در کشور و حتی در جهان سرطان روده بزرگ است که رتبه سوم در اصفهان و در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه عوامل متعددی در شکل گیری سرطان روده بزرگ مؤثر است، افزود: عوامل محیطی همانند چاقی، بی تحرکی، مصرف الکل و دخانیات، گوشت قرمز و غذاهای فرآوری شده مثل کنسروها، سوسیس و کالباس، کمبود ویتامین D و عدم مصرف میوه و سبزیجات تازه، داشتن سندرم های ارثی از جمله عوامل خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ را می توان نام برد.

فوق تخصص گوارش، کبد و مجاری صفراوی با اشاره به اینکه مهمترین اصل در درمان موفق انواع سرطان، خصوصاً سرطان روده بزرگ تشخیص به هنگام و سریع بیماری است، تصریح کرد: در میان روش های تشخیص سرطان روده بزرگ کلونوسکوپی، بهترین و مهم ترین روش غربالگری سرطان کلورکتال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلونوسکوپی به روش «اند و کاف» در اصفهان انجام شد

کلونوسکوپی به روش «اند و کاف» در اصفهان انجام شد