مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 16:152023-06-10اقتصادي

کیفیت فرش دستباف قم در سطح کشور شناخته شده است


معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت:کیفیت فرش دستباف قم در سطح کشور شناخته شده است و فعالان این عرصه برای ارتقا جایگاه آن باید برنامه ریزی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید مهدی قریشی ظهر شنبه در مراسم روز ملی فرش و تجلیل از فعالان فرش دستباف اظهار داشت: فرش دستباف قم دارای جایگاه بالایی است و این کالا در کنار سوهان از جمله مهمترین سوغات های شهر مقدس قم به شمار می رود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم ابراز داشت: کیفیت فرش دستباف قم در کشور شناخته شده است و در این زمینه نیاز به تعریف ندارد.

وی با بیان اینکه فعالان و بافندگان فرش دستباف در استان قم از جمله هنرمندانی گمنامی هستند که کمتر به آنها پرداخته شده است و فعالیت های آنان می بایست برای حفظ و انتقال به نسل آینده مکتوب شود.

قریشی همچنین ابراز داشت: امروز از فضای مجازی می توان برای عرضه محصولات فرش دستبافت قم به بازارهای بین المللی استفاده کرد و بهره گیری از فناوری های نوین در این عرصه ضرورت دارد و می تواند کمک شایانی به افزایش تجارت این محصول و صادرات آن در سطح دنیا داشته باشد.

معاون استاندار قم گفت: فرش دستباف قم دارای اصالت و قدمت است و به همین دلیل می تواند جایگاه خود را در بازار حفظ و تثبیت کند و فعالان این عرصه با حمایت های مسئولین می بایست برای ارتقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیفیت فرش دستباف قم در سطح کشور شناخته شده است

کیفیت فرش دستباف قم در سطح کشور شناخته شده است