مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 08:552023-06-06سياسي

ثبت 2 درخت کهن سال «ابرسج» در فهرست میراث ملی


سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: درخت های کهن سال چنار و اورس روستای ابرسج در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، سروش هاشمی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: درختان چنار روستای ابرسج در خیابان امام خمینی (ره) روستای ابرسج شهرستان شاهرود واقع شده و دارای 200 تا 400 سال قدمت است و به شماره 1126 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شده اند.

وی افزود: درخت ارس (اورس) روستای ابرسج در انتهای مسیر آبشار روستای ابرسج، شهرستان شاهرود واقع شده و دارای 2 هزار و 700 تا 2 هزار و 800 سال قدمت بوده و به شماره 1100 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شده است.

هاشمی گفت: درخت اورس روستای ابرسج یکی از پنج درخت اورس تاریخی با قدمت 2 هزار و 500 سال در ایران است که در فهرست ثبت جهانی قرار دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس؛ درختان چنار با تنه ای قطور و استوار ازجمله گونه های درختی پهن برگ اند که به دلیل زیبایی های خاص و منحصربه فرد خود به ویژه در فرم برگ ها و رنگ سفیدپوست تنه جلوه خاصی را در بافت مناطق مختلف ایجاد می کنند و با عنایت به مقاومت بالای آن در شرایط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 2 درخت کهن سال «ابرسج» در فهرست میراث ملی

ثبت 2 درخت کهن سال «ابرسج» در فهرست میراث ملی