مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 09:152023-05-29فرهنگي

رویاهایی که به دار قالی گره می خورد/قالیبافان ازمشکلات خودمیگویند


سالهاست که شب و روز روی تخت بند نشسته و فردی نقشه را خوانده و آنها عاشقانه با دستان هنرمند خود نقش ها را رقم می زنند، زنان و مردانی که رج به رج رویاهای شان را بر دار قالی گره زده اند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- اسرا درویشی؛ بسیاری از اوقات تصاویر گویاتر از کلمات هستند، به خصوص زمانی که با رنگ، طرح و نقش همراه باشد، به ویژه اگر صحبت از هنری چون قالی آذربایجان باشد که در رج به رج نقشه آن چون زیبایی باغات و جنگل های زیبای ارسباران طرح سبزه، گل و کبوتر نقش بسته و گره های آن به سختی کوه سهند در هم بافته شده اند.

فرش ناب ترین هنر ایرانی و زیباترین شاهکار انسانی به شمار می رود که چشم جهانیان را خیره ساخته و زبان تحسین هنرمندان و هنردوستان را در جای جای این کره خاکی برانگیخته است.

در این میان جایگاه قالی آذربایجان بر کسی پوشیده نیست، رنگ ها و نقوش ناب فرش آذربایجانی شهره جهانی دارد چراکه مردمان آذربایجان، عشق را با هنر و خلاقیت و صنعت، درهم آمیخته و شاهکاری جاودانه خلق می کنند، اما با این وجود قالی بافی نیز چون دیگر صنایع و عرصه ها از طوفان سهمگین مشکلات عقب نمانده و با آنها دست و پنجه نرم می کند.

قالی آذربایجان؛ تار هنر به پود عشق برای بررسی بیشتر موضوع سری به یکی از کارگاه های اطراف شهر تبریز می زنم، این کارگاه کوچک 20 سال است که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویاهایی که به دار قالی گره می خورد/قالیبافان ازمشکلات خودمیگویند

رویاهایی که به دار قالی گره می خورد/قالیبافان ازمشکلات خودمیگویند