مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 15:002023-06-15اقتصادي

کشت محصولات سازگار با خشکی در دستور کار وزارت کشاورزی قرار دارد


معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای نخستین بار کشت محصولات سازگار با خشکی برای مقابله با کم آبی در وزارت جهاد در دستور کار قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علیرضا مهاجر ظهر پنج شنبه در همایش منطقه ای سازگاری با خشکسالی در کشاورزی اظهار کرد: وقتی کشور سال ها درگیر خشکسالی است، باید با توجه به درس های قرآن، آینده نگری و پیش بینی های لازم برای مقابله با این مشکل برنامه ریزی کرد.

وی افزود: در زمان تغییر فصل ها می توانیم با کشت محصولی که در آن فصل میزان آبگیری آن مشخص است، برنامه جدیدی در حوزه کشاورزی ارائه داد.

مهاجر افزود: هم اکنون ما عادت کرده ایم که در هر فصلی هر میوه و صیفی جاتی را داشته باشیم و اعتقادی به واردات نداریم و این در حالی است که بسیاری از کشورها اقدام به واردات برخی محصولات کشاورزی به دلیل صرفه جویی در مصرف آب، می کنند.

وی ادامه داد: استفاده از فناوری های نوین در کشت محصولات و متحمل با خشکی امری ضروری است.

مهاجر گفت: 75 درصد از تولیدات وزارت جهاد کشاورزی در حوزه معاونت زراعت است و این بیانگر اهمیت کشاورزی در تأمین غذای مورد نیاز کشور است.

وی بیان کرد: به دلیل سود آوری برخی محصولات، کشاورزان بیشتر به سمت آن می روند و باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که کشاورز بتواند نوع محصول مورد دلخواه را کشت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت محصولات سازگار با خشکی در دستور کار وزارت کشاورزی قرار دارد

کشت محصولات سازگار با خشکی در دستور کار وزارت کشاورزی قرار دارد