مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 12:352023-06-10سياسي

فرش؛ پرچمی نیمه افراشته


فرش ایران به عنوان هنر دیرپای ملی و اسطوره سترگ از باورهای قومی و دینی از دیرباز بر گستره فرهنگ و هنر سرزمین ما ایران سایه افکنده و آوازه آن به گوش جهانیان رسیده است؛ - ایسنا/خراسان رضوی فرش ایران به عنوان هنر دیرپای ملی و اسطوره سترگ از باورهای قومی و دینی از دیرباز بر گستره فرهنگ و هنر سرزمین ما ایران سایه افکنده و آوازه آن به گوش جهانیان رسیده است؛ همه ما می دانیم که فرش یک نماد و دومین پرچم ایران است و همیشه برترین قالی های جهان با نام ایران گره خورده اند از کهن ترین قالی جهان یعنی پازیریک با قدمت 2500 سال گرفته تا بزرگترین فرش جهان یعنی فرش دستباف نیشابور در مسجد شیخ زاید ابوظبی که توسط 1200 قالیباف زن نیشابوری در 18 ماه بافته شد.

گرانترین فرش های جهان نیز متعلق به ایران هستند که رتبه اول آن فرش ویس کرمان متعلق به قرن 16 با ارزشی معادل 10 میلیون دلار است که در سال 2010 با قیمتی 20 برابر قیمت پیشنهادی فروخته شد.

پس از آن فرش ابریشمی اصفهان متعلق به قرن 16، فرش ابریشمی دیگری از عهد صفویه متعلق به 400 سال پیش و فرش تبریز متعلق به قرن 16 را می توان در دسته گران ترین فرش های جهان جای داد.

از آنجایی که قالی و در کل فرش به صرف کاربردی و تزیینی بودنش از سالیان دور مورد توجه اقوام گوناگون بوده است، شاید دانستن اینکه کدام نوع از فرش های ایرانی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرش؛ پرچمی نیمه افراشته

فرش؛ پرچمی نیمه افراشته