مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 22:052023-06-13اقتصادي

131 نفر در خراسان جنوبی موفق به اهدای پلاکت خون به بیماران خاص شدند


مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون 172 نفر برای اهدای پلاکت به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد 131 نفر موفق به اهدای پلاکت برای بیماران خاص و سرطانی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، کامبیز مهدی زاده، مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران از افزایش 60 درصدی اهدا کنندگان پلاکت در استان خبر داد و اظهارداشت: از ابتدای سال تاکنون 172 نفر برای اهدای پلاکت به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد 131 نفر موفق به اهدای پلاکت برای بیماران خاص و سرطانی شدند.

وی افزود: در همین بازه زمانی طی سال گذشته برای اهدای پلاکت 107 نفر مراجعه کننده داشتیم که 97 نفر موفق به اهدا شدند و این مقایسه نشان می دهد که در سال جاری، 60 درصد در تعداد مراجعه کنندگان و 35 درصد در اهداکنندگان پلاکت نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته ایم.

وی با بیان این که هر فرد در سال می تواند حداقل 2 بار خون اهدا کند و در زمره افرادی با اهدای مستمر قرار بگیرد، افزود: میانگین کشوری اهدای مستمر خون 54 درصد است که این رقم در خراسان جنوبی بالاتر و 58 و هشت دهم درصد است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به این که بیماران مغز و استخوان که نیازمند به پیوند سلول های بنیادی اند نیز چشم انتظار کمک مردم و اهدا کنندگان هست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

131 نفر در خراسان جنوبی موفق به اهدای پلاکت خون به بیماران خاص شدند

131 نفر در خراسان جنوبی موفق به اهدای پلاکت خون به بیماران خاص شدند