مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 14:102023-06-12حوادث

کوه های عظیم زیرزمینی دانشمندان را شگفت زده کرد


برخی از کوه های پنهان شده در اعماق زمین می توانند بیش از چهار و نیم برابر ارتفاع کوه اورست یا بیش از 38 کیلومتر ارتفاع داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از یورونیوز، اگرچه کوه اورست بلندترین نقطه روی زمین است، اما برخی گزارش ها از وجود کوه های مرتفع تر از آن در اعماق زمین خبر می دهند که باعث شگفتی دانشمندان شده است.

این رشته کوه های عظیم زیرزمینی در مرز میان هسته زمین و گوشته آن کشف شده اند که در عمق 2 هزار و 900 کیلومتری از سطح زمین قرار دارند.

بی بی سی جهانی به نقل از دانشمندان اعلام کرد که برخی از این کوه های پنهان شده در اعماق زمین می توانند بیش از چهار و نیم برابر ارتفاع کوه اورست یا بیش از 38 کیلومتر ارتفاع داشته باشند.

به گفته این گروه از دانشمندان، این رشته کوه های مدفون در اعماق زمین می توانند تا زمانی که توسط داده های به دست آمده از زمین لرزه ها و انفجار های اتمی آشکار نشوند، پنهان بمانند.

این رشته کوه های زیرزمینی اگرچه در سال های گذشته از چشم دانشمندان پنهان بوده اند، اما اکنون آن ها با استفاده از موج لرزه های ناشی از چند زمین لرزه بزرگ، اطلاعات بیشتری را در مورد این کوه ها در اختیار دارند.

سامانتا هانسن، زمین شناس دانشگاه آلاباما در گفتگو با بی بی سی جهانی از وجود مناطقی با امواج لرزه ای بسیار ضعیف (ULVZ) در اعماق زمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوه های عظیم زیرزمینی دانشمندان را شگفت زده کرد

کوه های عظیم زیرزمینی دانشمندان را شگفت زده کرد