مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 12:052023-06-07اقتصادي

ممنوعیت کشت شلتوک در حوضه آبی کرخه


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان از ممنوعیت کشت شلتوک در حوضه آبی کرخه خبر داد و گفت: در دیگر حوضه های آبی ممنوعیت کشت شلتوک نداریم اما قطعا محدودیت وجود دارد.

- تورج نوروزی در گفت و گو با ایسنا در خصوص بحث کشت شلتوک در خوزستان اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی در حوضه کرخه کشت شلتوک در پایین دست این حوضه آبی ممنوع است و کشاورزان باید براساس الگوی کشت معرفی شده نسبت به کشت محصولات مختلف اقدام کنند.

وی افزود: براساس الگوی کشت تعریف شده کشت شلتوک در حوضه کرخه ممنوع است و کشاورزان می توانند محصولاتی از جمله ذرت، کنجد، حبوبات، سبزی و صیفی و سورگوم در مزارع خود کشت کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه برنامه کشت در هر حوضه آبی متناسب با شرایط تامین آب تعریف می شود، گفت: به جز حوضه آبی کرخه در دیگر حوضه های آبی استان وضعیت منابع آبی نسبتا مطلوب است و با توجه به این موضوع ممنوعیت کشت شلتوک در آن مناطق نخواهیم داشت اما قطعا محدودیت وجود دارد.

در این زمینه: ابلاغ الگوی کشت تابستانه در حوضه کرخه/ 40 هزار هکتار از اراضی به زیر کشت می رود نوروزی عنوان کرد: البته هنوز در خصوص کشت شلتوک در دیگر حوضه های آبی استان تصمیم گیری نهایی انجام نشده است و در هفته آینده میزان سطوح کشت شلتوک و دیگر م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت کشت شلتوک در حوضه آبی کرخه

ممنوعیت کشت شلتوک در حوضه آبی کرخه