مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 11:402023-05-30سياسي

تئاتر شبستان جشنواره ای برای دیده شدن هنر مساجد


مسجد محل اجتماع است و دلیل اینکه این جشنواره شبستان نامیده شد اشاره به مرکز اجتماع و وقوع یکی از اصلی ترین برنامه های عبادی مسجد است.

- حسین عالم بخش دبیر جشنواره تئاتر شبستان درگفتگو با خبرنگارمهر، درخصوص جایگاه مسجد گفت: در طول تاریخ اسلام مسجد پایگاه همه اتفاقات مثبت بوده است از هرجنبه که به آن نگاه می شود مسجد محل رقم خوردن مسائل و اتفاقات اجتماعی، عرفانی، سیاسی و هنری و … است.

حتی ساده ترین اقدامات که قرائت قرآن کریم است در مسجد صورت می پذیرد حال در ادوار مختلف گاهی این فعالیت سیر صعودی داشته و گاهی نیز به سبب جبر زمانه شاهد کم رونق بودن این فعالیت ها در مسجد هستیم.

وی افزود: اما دوران معاصر را وقتی مورد بررسی قرار می دهیم می بینیم که در سده اخیر مسجد اولین پایگاه مبارزه بوده که به صورت مختلف و در قالب های گوناگون هنری، موسیقی، تئاتر و ساخت فیلم و همچنین موضوعات دیگر از جمله عزاداری ها که شکلی از هنر امروزی به شمار می رود ظهور و بروز یافته است.

عالم بخش با بیان اینکه هنر تئاتر برگرفته از آیین های اقوام مختلف در ادوار و هزاره های گذشته بشر است، گفت: حال مسجد که سرشار از این همه ذوق و آموزه های اجتماعی صحیح که در اسلام است جایگاهش در هنرهای نمایشی کاملاً مشخص است؛ بنابر این اگر اتفاقی رقم نمی خورد ما مقصر هستیم و نه مسجد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تئاتر شبستان جشنواره ای برای دیده شدن هنر مساجد

تئاتر شبستان جشنواره ای برای دیده شدن هنر مساجد