مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 12:102023-06-10فرهنگي

انتشار تیزر رسمی «نگهبان شب»، فیلمی برای زندگی ساده


تیزر رسمی فیلم سینمایی «نگهبان شب» ساخته رضا میرکریمی منتشر شد.

- نگهبان شب در چهلمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت 9 سیمرغ بلورین شد و توانست برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود.

تیم تولید فیلم نگهبان شب به جای خلاصه داستان این متن را در اختیار رسانه ها قرار دادند: پیرمرد پرسید: چرا دختر عمویت را نگرفتی؟ مگر نشان کرده هم نبودید؟ جوان سر به زیر انداخت و زیر لب پاسخ داد: آقا پسرعموهام گفتند سهمم از زمین پدری را بزنم به اسم شون.

پیرمرد متعجب: خب می زدی، مگه نگفتی آب نداره؟ جوان آرام سرش را بالا آورد، توی چشم های خسته پیرمرد نگاه کرد و گفت: آقا ما رفته بودیم زن بگیریم نرفته بودیم که معامله کنیم… سید آریا قریشی منتقد سینما در رابطه با این فیلم گفته است: رضا میرکریمی در تازه ترین ساخته اش به سراغ الگوی تکراری ورود یک شخصیت ساده روستایی به شهر و مواجهه اش با بحران هایی ناشناخته رفته است.

این خط داستانی، به سرعت دو خطر را برای فیلمنامه نویس و کارگردان ایجاد می کند: یکی این که به دام چرک و کثیف نمایاندن همه چیز بیفتد و دوم این که همه چیز را به مضامین تکرارشده ای چون اختلاف طبقاتی محدود کرده و اهمیت پرداختن به فردیت شخصیت ها را نادیده بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار تیزر رسمی «نگهبان شب»، فیلمی برای زندگی ساده

انتشار تیزر رسمی «نگهبان شب»، فیلمی برای زندگی ساده