مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 12:402023-06-07اجتماعي

تامین حقابه گاوخونی پیگیری قضایی می شود


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از طرح شکایت از شرکت آب منطقه ای و وزارت نیرو و پیگیری قضایی برای تامین حقابه تالاب بین المللی گاوخونی خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احمد رضا لاهیجان زاده ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد، پایداری سرزمین را موضوعی بسیار مهم دانست و اظهار داشت: مسئله فرونشست زمین در اصفهان باید در اولویت اول استان قرار گیرد زیرا پایداری سرزمین مطرح است، شاید وجود یک معدن در منطقه ای به یک نقطه آسیب بزند اما فرونشست زمین تمدنی را تحت تأثیر قرار می دهد.

وی افزود: تلاش می شود رودخانه زاینده رود ولو با دبی های مختلف بطور دائم آب داشته باشد تا به شرایطی پایدار برسیم که سفره های آب زیرزمینی تغذیه شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان آگاهی داشتن از آمایش سرزمینی را بسیار مهم خواند و گفت: اگر رسانه مداران از آمایش سرزمینی مطلع نباشند اتفاقاتی مانند امروز رخ می دهد که طی این سال ها بارگذاری ها در حوضه آبریز زاینده رود بسیار سنگین تر از توان این حوضه بوده یا بارگذاری هایی که در شعاع 50 کیلومتر شهر اصفهان وجود دارد.

لاهیجان زاده با اشاره به وضعیت تالاب بین المللی گاوخونی که تقریباً 100 درصد مساحت 47 هزار هکتاری آن خشکیده است، ابراز داشت: جلسات هفتگی با شرکت آب منطقه ای اصفهان دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین حقابه گاوخونی پیگیری قضایی می شود

تامین حقابه گاوخونی پیگیری قضایی می شود