مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 19:402023-06-10فرهنگي

نمایش مستند «دورنمایی از عباس کیارستمی»


مستند «دورنمایی از عباس کیارستمی» به کارگردانی مهدی شادی زاده در افتتاحیه جشنواره بین المللی جایزه «عکس 5» نمایش داده می شود.

- مستند دورنمایی از عباس کیارستمی به کارگردانی مهدی شادی زاده در افتتاحیه جشنواره بین المللی جایزه عکس 5 نمایش داده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی جشنواره، قرار است این مستند، روز یکم تیر ماه سال جاری همزمان با بزرگداشت عباس کیارستمی و افتتاحیه این جشنواره در سینما تک موزه هنرهای معاصر نمایش داده شود.

به گفته مهدی شادی زاده، مستند ساز و دبیر جشنواره جایزه عکس 5 ، این مستند 8 سال پیش ساخته شده است و یکی از سکانس های فیلم همراه با باد است که در آن شادمهر راستین، فیلمنامه نویس و منتقد سینما درباره عباس کیارستمی صحبت می کند.

او با یادآوری شیوه برپایی دوره های آموزشی کیارستمی گفت: عباس کیارستمی کلاس های آموزشی خود را در فضای باز و روی زمین برگزار می کرد و همیشه هم سطح با شاگردان خود می نشست که این نوع آموزش واقعا متفاوت بود و حتی بعد از فوت این کارگردان بزرگ، کشورهای دیگر از این نوع آموزش الهام گرفتند و در چند سال اخیر در همه جای دنیا رواج پیدا کرده است.

وی افزود: در این مستند شادمهر راستین که در سال های پایانی زندگی عباس کیارستمی خیلی به ایشان نزدیک بود، درباره این شیوه آموزشی صحبت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش مستند «دورنمایی از عباس کیارستمی»

نمایش مستند «دورنمایی از عباس کیارستمی»