مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 خرداد 1402 ساعت 01:002023-06-15سياسي

نمایشگاه مستند جهاد عشایر عرب خوزستان آغاز به کار کرد


نمایشگاه مستند جهاد عشایر عرب خوزستان با پیام رییس جمهور و رییس مجلس شورای اسلامی در محل نمایشگاه های بین المللی اهواز آغاز به کار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در این نمایشگاه 100 تابلو مستند از مبارزات و جهاد عشایر عرب خوزستان علیه متجاوزان انگلیسی در سال 1293 هجری شمسی مطابق با 1914 میلادی به همراه چند ماکت از وضعیت جغرافیایی این نبرد قهرمانانه در غرب خوزستان و در منطقه دشت آزادگان به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه به مدت پنج روز با هدف تبیین روایت ماندگار از حماسه، مقاومت و شجاعت و ایثار عشایر عرب خوزستان علیه استعمارگران انگلیسی از ساعت 18 تا 22 برپا خواهد بود.

در جریان جهاد عشایر عرب خوزستان که با فتاوای مراجع عالیقدر شیعه به خصوص مرحوم آیت الله العظمی سید کاظم یزدی شکل گرفت حدود 700 نفر از عشایر شجاع عرب خوزستان به شهادت رسیدند و انگلیسی های استعمارگر طعم تلخ شکست را چشیدند.

این مبارزه قهرآمیز و مقدس که به مدت پنج ماه طول کشید یک بار دیگر غیرت دینی ملت ایران در مقابل تهاجم بیگانگان را به رخ جهانیان کشید.

در آیین افتتاح این نمایشگاه پیام مکتوب آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به عشایر عرب خوزستان قرائت شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایشگاه مستند جهاد عشایر عرب خوزستان آغاز به کار کرد

نمایشگاه مستند جهاد عشایر عرب خوزستان آغاز به کار کرد