مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 00:002023-06-02اقتصادي

مسیر توسعه استان های محروم از راه معدن مسدود است


ایران سرشار از منابع معدنی بوده و بسیاری از استان های برخوردار و محروم کشور دارای معادن متعدد هستند، اکنون عدم برگشت حقوق دولتی معادن، - دغدغه بزرگ استان های محروم همچون کردستان است.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها- ارتباط مواد معدنی با رفاه و آسایش بشر آن چنان قدمتی دارد که محققان اعصار فرهنگی بشر را بر اساس مواد معدنی تقسیم بندی کرده اند، عصر حجر، عصر برنز، عصر آهن، عصر فولاد و عصر اتم در بسیاری از مراحل بارز در تاریخ بشری دست یابی به مواد معدنی به عنوان هدف و مشوق اولیه مطرح بوده است.

اگرچه کردستان بیشتر به عنوان استانی کشاورزی و تجاری به واسطه مرزی بودن و همچنین تا حدی گردشگری شناخته شده است، اما در بخش های دیگری مانند صنعت و معدن دارای ظرفیت های فراوانی است که البته آنگونه که باید تاکنون معرفی نشده است.

کردستان به لحاظ تولید طلا رتبه اول کشور و از نظر ذخایر معدنی دومین استان در ایران است و از نظر ذخیره سنگ آهن هم رتبه پنجم کشوری را دارد.

کردستان دارای ذخایر غنی و متنوع معدنی اعم از فلزی و غیرفلزی به ویژه طلا، سنگ آهن، سنگ های تزیینی و سلیس است و با ایجاد واحدهای فرآوری در آن امروزه به عنوان یکی از استان های معدنی کشور شناخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسیر توسعه استان های محروم از راه معدن مسدود است

مسیر توسعه استان های محروم از راه معدن مسدود است