مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 08:152023-06-19سياسي

صنایع دستی لرستان سخنرانی تاریخ و فرهنگ ایران زمین است


معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی، صنایع دستی لرستان را سخنرانی تاریخ و فرهنگ ایران زمین دانست.

- ایسنا/لرستان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی، صنایع دستی لرستان را سخنرانی تاریخ و فرهنگ ایران زمین دانست.

مریم جلالی بیست و نهم خرداد ماه در سفر به لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خرم آباد به عنوان یک تمدن قدیمی دست مایه های فوق العاده ای دارد.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم پیوند تاریخ و جغرافیا را در صنایع دستی ببینیم و هدف از این سفر این بوده که در پایان هفته صنایع دستی ادای احترام بشود به پیشینه صنایع دستی لرستان و ظرفیت هایی که در این پیشینه وجود دارد و امیدواریم بتوانیم این ظرفیت ها را امروزی کرده و تبدیل به یک جریان سازی کنیم.

جلالی با اشاره به اجرای گوش نواز هنرمند لرستانی در نواختن موسیقی با ساز سفالی 3000 ساله بیان کرد: وقتی که نفس انسان قرن 21 در ساز سفالی 3 هزار ساله لرستان دمیده می شود، سخنرانی فرهنگ و تاریخ ایران زمین تکرار می شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: همه 11 شهرستان لرستان در همه رشته های صنایع دستی ظرفیت های خوبی دارند و خصوصاً مواد اولیه این صنایع از سنگ، چوب، پارچه، پشم ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع دستی لرستان سخنرانی تاریخ و فرهنگ ایران زمین است

صنایع دستی لرستان سخنرانی تاریخ و فرهنگ ایران زمین است