مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 16:062023-06-11اقتصادي

مجوز معدن بالادست سد سرابی تویسرکان تمدید نمی شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تویسرکان، حسین افشاری ظهر امروز در جلسه منابع آب اظهار کرد: باید مدیریت مصرف آب در بین اقشار مختلف تقویت شود؛ در این راستا دو منبع یکی سد مخزنی سرابی که فعال است و پروژه سد خرم رود که در حال اجراست را برای جمع آوری آب های سطحی در شهرستان داریم.

وی با تاکید بر اینکه مجوز معدن بالادست سد سرابی قطعا تمدید نخواهد شد افزود: برای چند ماه باقی مانده از ادامه مجوز قبلی این معدن اگر دستگاه های ذیربط گزارشی ارائه دهند که فعالیت معدن تهدیدی برای سلامت مردم است شورای تامین با همکاری دادستانی آن را متوقف خواهد کرد.

فرماندار تویسرکان بیان کرد: میزان برداشت برای آبیاری باغات یک و نیم میلیون متر مکعب آب از سد برای باغات پایین دست اختصاص می دهیم از امروز اگر درخواست بود، انجام دهید.

وی با بیان اینکه همدان در دولت سیزدهم پایلوت کشت محصولات کم آب بر شده است گفت: اقدامات خوبی در راستای مصرف بهینه آب در حوزه کشاورزی و کشت محصولات کم آب بر در شهرستان شروع شده، باید تلاش ها بر فعالیت های ترویجی و آموزشی بیشتر معطوف شود و بخشداران با همکاری دهیاران به منظور عملیاتی شدن این امر جدی ورود کنند.

افشاری با اشاره به اینکه طبق گزارش اداره مربوطه سطح ایستایی آب های زیرزمینی شهرستان طی یک سال گذشته پنج متر پایین رفته است گفت: ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجوز معدن بالادست سد سرابی تویسرکان تمدید نمی شود

مجوز معدن بالادست سد سرابی تویسرکان تمدید نمی شود