مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 08:152023-06-06اقتصادي

نظارت دامپزشکی دهلران بر عرضه 900 تن شیر به منظور پیشگیری از تب مالت


سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان دهلران گفت: سال گذشته دامپزشکی دهلران بر عرضه 900 تن شیر به منظور پیشگیری از تب مالت و دیگر بیماری ها نظارت بهداشتی داشته است.

- ایسنا/ایلام سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان دهلران گفت: سال گذشته دامپزشکی دهلران بر عرضه 900 تن شیر به منظور پیشگیری از تب مالت و دیگر بیماری ها نظارت بهداشتی داشته است.

مهندس روح الله کرمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: دهلران قطب تولید دامپروری استان است و جایگاه ویژه ای در زمینه تولید فراورده های خام دامی دارد، به همین منظور دامپزشکی در بخش های مختلف تولید فرآورده های خام دامی شهرستان نظارت مستمر بهداشتی دارد.

وی گفت: یکی از مهمترین اقدامات بهداشتی دامپزشکی شهرستان، بحث نظارت بر مراکز عرضه شیر خام به منظور پیشگیری از بیماری های مشترک به خصوص بیماری تب مالت است.

کرمی تصریح کرد: 2 مرکز جمع آوری شیر در شهرستان دهلران فعال است و سالانه بین 80 تا 90 بار بازدید توسط دامپزشکی شهرستان از این مراکز انجام می شود.

وی با بیان اینکه با توجه به فسادپذیری سریع شیر رعایت اصول بهداشتی در تمام مراحل زنجیره تولید تا عرضه شیر ضروری و قابل اهمیت است، افزود: این اداره به صورت مستمر بر این چرخه نظارت داشته و آزمایشاتی نظیر سنجش بار میکروبی را به صورت متناوب در دستور کار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظارت دامپزشکی دهلران بر عرضه 900 تن شیر به منظور پیشگیری از تب مالت

نظارت دامپزشکی دهلران بر عرضه 900 تن شیر به منظور پیشگیری از تب مالت