مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 07:202023-06-14اقتصادي

امکان تولید سوخت هواپیما در پالایشگاه اصفهان فراهم می شود


با راه اندازی واحد گوگرد زدایی روزانه 30 هزار بشکه در روز نفت سفید تصفیه و به سوخت هواپیما تبدیل می شود - یکی از مشکلات صنعت نفت کشور از گذشته تاکنون موضوع خام فروشی و نیمه خام فروشی نفت بوده است.

پرهیز از خام فروشی و فراهم کردن زمینه برای فرآوری محصولات به منظور ایجاد ارزش افزوده یکی از کارهای مهم و اثرگذار در اقتصاد کشور است بسیاری از کشورها با فرآوری نفت، علاوه بر تقویت قدرت اقتصادی خود توانسته اند بازارهای جهانی را ازآن خود کنند.

یکی از راه های برون رفت از مشکلات مرتبط با خام فروشی و نیمه خام فروشی ساخت پالایشگاه ها و پتروپالایشگاه ها با سرمایه گذاری مردمی است.

در سال های اخیر رهبر معظم انقلاب بار ها بر استفاده از شرکت های دانش بنیان در صنعت نفت کشور با هدف پرهیز از خام فروشی تاکید فرموه اند.

ساخت پالایشگاه و پتروپالایشگاه ها راه خنثی سازی تحریم ها یکی از راه های تولید محصولات با ارزش افزوده بالا و تکمیل زنجیره محصولات پایین دستی ساخت پالایشگاه و پتروپالایشگاه است موضوعی که بارها رهبر انقلاب بر آن تأکید داشته اند.

ایشان پس از ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس، این طرح بارها مورد تمجید رهبری قرار گرفت و ایشان آن را باعث خنثی سازی تحریم ها عنوان کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان تولید سوخت هواپیما در پالایشگاه اصفهان فراهم می شود

امکان تولید سوخت هواپیما در پالایشگاه اصفهان فراهم می شود