مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 17:202023-06-13سياسي

نگاهداری: ماندگاری نخبگان منوط به درگیر شدن آنها در فرایند حل مسائل کشور است


جلسه بررسی چالش ها و راهکارهای تدبیر مهاجرت نخبگان با تمرکز بر برنامه هفتم توسعه در مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، جلسه بررسی چالش ها و راهکارهای تدبیر مهاجرت نخبگان با تمرکز بر برنامه هفتم توسعه با حضور بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، مسئولان نهادهای علمی و آموزشی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از نخبگان کشور به میزبانی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به نقش نخبگان در فرآیند پیشرفت کشور اظهار کرد: امروزه نخبگان به عنوان یکی از پارامترهای قدرت نرم در هر کشور محسوب می شوند و نه تنها در نظام علم و فناوری، بلکه در مسائلی چون امنیت ملی، اقتدار دفاعی، رشد اجتماعی و حکمرانی کلان کشور اثر نخبگان دیده می شود؛ به طوری که امروزه و در سایه پیشرفت های گوناگون، مفهوم جدیدی به نام حکمرانی نخبگانی به وجود آمده است.

نگاهداری گفت: متأسفانه امروزه درصد قابل توجهی از اساتید، پزشکان و نخبگان میل به مهاجرت دارند و در میان افراد مهاجرت کرده، درصد ماندگاری آن ها عدد بالایی است.

این میل به مهاجرت به غیر از اساتید و نخبگان، به شرکت های دانش بنیان و حتی دانش آموزان مقطع دبیرستان هم رسیده و عمق موضوع بیشتر شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهداری: ماندگاری نخبگان منوط به درگیر شدن آنها در فرایند حل مسائل کشور است

نگاهداری: ماندگاری نخبگان منوط به درگیر شدن آنها در فرایند حل مسائل کشور است