مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 خرداد 1402 ساعت 14:362023-06-09سياسي

آبرسانی به 1840 هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست آذربایجان شرقی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از میانه، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو امروز در ادامه سفر خود به استان آذربایجان شرقی، دستور افتتاح شبکه های پایاب سد آیدوغموش، سهند و صومعه کبودین به منظور آبرسانی به 1840 هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست را صادر کرد.

یوسف غفارزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی در این رابطه گفت: هدف از احداث سد مخزنی و شبکه آبیاری و زهکشی آیدوغموش، تامین آب اراضی تپه ماهوری جنوب و غرب شهرستان میانه است که با احداث این سد مخزنی روی رودخانه آیدوغموش به طور تقریبی 7600 هکتار از اراضی گسترده تحت پوشش قرار می گیرد.

وی در خصوص شبکه پایاب صومعه کبودین نیز افزود: این پروژه با هدف آبرسانی به صورت تحت فشار به 240 هکتار از اراضی روستای صومعه کبودین شهرستان میانه اجرا شده و هدف اصلی شبکه آبیاری انتقال آب تا ابتدای واحدهای زراعی و باغی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی در رابطه با شبکه پایاب سد سهند هشترود، افزود: این طرح در محدوده واحد عمرانی شبکه پایاب سد سهند هشترود و در اراضی روستاهای شکربلاغی، یله قارشو، یانیق، گندبیل، قشلاق کندی و خورشید شهرستان هشترود واقع شده و در آن دو ایستگاه پمپاژ ps2 و ps4 به منظور آبرسانی به این اراضی با حدود چهار کیلومتر خط انتقال برق (با ظرفیت یک مگاوات) احداث شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبرسانی به 1840 هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست آذربایجان شرقی

آبرسانی به 1840 هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست آذربایجان شرقی