مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 14:302023-06-06سياسي

توسعه تحقیقات بنیادی و کاربردی در حوزه طب و داروسازی سنتی


با هدف پشتیبانی و حمایت مؤثر از تحقیقات بنیادی، توسعه ای و کاربردی اولویت دار در حوزه طب و داروسازی سنتی؛ شبکه تحقیقاتی طب سنتی ایجاد شد و فعالیت های آن در یک همکاری مشترک توسعه یافت.

- با هدف پشتیبانی و حمایت مؤثر از تحقیقات بنیادی، توسعه ای و کاربردی اولویت دار در حوزه طب و داروسازی سنتی؛ شبکه تحقیقاتی طب سنتی ایجاد شد و فعالیت های آن در یک همکاری مشترک توسعه یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از اهداف معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ارتقای صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی با بهبود کیفیت پژوهش های بنیادی و کاربردی در این حوزه است؛ اتفاقی که می تواند این صنعت را به شکلی منطقی و در سطح ملی و بین المللی توسعه دهد.

بر همین اساس ستاد اقتصاد دانش بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی ریاست جمهوری، برای دستیابی به این هدف اقدامات مؤثری را در تعامل با دیگر نهادهای ذیربط در این حوزه تعریف و اجرایی کرده است که از آن جمله می توان به تدوین طرح تأسیس یک مجموعه جامع پژوهشی، آموزشی و درمانی علوم طب ایرانی و مکمل ، بسترسازی و ایجاد مقدمات اداری و اجرایی راه اندازی مؤسسه ملی طب سنتی در دل دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تولیت دفتر طب ایرانی وزارت متبوع و بازنگری نقشه پژوهشی طب ایرانی بر اساس به روزرسانی اولویت های پژوهشی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه تحقیقات بنیادی و کاربردی در حوزه طب و داروسازی سنتی

توسعه تحقیقات بنیادی و کاربردی در حوزه طب و داروسازی سنتی