مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 12:252023-06-03پزشكي

کپسول قابل بلعیدن روده بیمار را آزمایش می کند


محققان پوششی ساختند که روی سطح کپسول های قابل بلع قرار می گیرد با این پوشش، کپسول در دستگاه گوارش سالم مانده و می تواند به روده برسد و آزمایش های مورد نظر را در بافت روده انجام دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، تشخیص و درمان بیماری های دستگاه گوارش می تواند بسیار تهاجمی و وقت گیر باشد.

کارهایی نظیر آزمایش خون و مدفوع، بیوپسی، کولونوسکوپی، آندوسکوپی، اشعه ایکس، سی تی اسکن و تصویربرداری MRI همگی کارهای زمان بر هستند اما اگر جایگزینی ساده برای آن باشد، قطعات تاثیر شگرفی در پزشکی خواهد داشت.

محققان آزمایشگاه حسگرها و محرک های MEMS دانشگاه مریلند (MSAL) کپسول قابل بلعیدن با یک فناوری بسته بندی جدید تولید کرده اند که می تواند از اجزای کوچک آن در محیط خاص دستگاه گوارش محافظت کند.

در مقاله ای با عنوانFreestanding region-responsive bilayer for functional packaging of ingestible devices که این گروه در نشریه Microsystems & Nanoengineerin به چاپ رساندند نشان دادند که چگونه این ساختار به نام FRRB می تواند از کپسول در حین حرکت در دستگاه گوارش و انجام وظایف پیچیده تشخیصی و درمانی مانند سنجش، نظارت و تحویل دارو محافظت کند.

مایکل استراکر از محققان این پروژه می گوید: دستگاه هایی به شکل کپسول با قابلیت بلع، نسل بعدی فناوری پزشکی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کپسول قابل بلعیدن روده بیمار را آزمایش می کند

کپسول قابل بلعیدن روده بیمار را آزمایش می کند