مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 08:302023-06-06سياسي

انقلاب اسلامی، انقلابی برای زنان


امام خمینی(ره) زنان را مجاهد، جنگجو، حاکم بر سرنوشت خود، انسان ساز و مربی جامعه می دانستند و برای حفظ انقلاب و اسلام از آنان استمداد می طلبید.

- امام زنان را مجاهد، جنگجو، حاکم بر سرنوشت خود، انسان ساز و مربی جامعه می دانست حجت الاسلام شعیب محمدپور، رییس سازمان تبلیغات صحنه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: امام خمینی(ره) به صراحت در آزادی زن فرمودند که عده دشمن در بحث آزادی زن به دنبال اسارت و بردگی زن هستند، آزادی در معنای آنان زن از آن جهت که اسیر و برده شهوت، خودخواهی و لذت جویی مردان شوند.

وی ادامه داد: وقتی به سیر تاریخی جایگاه زن نگاه می کنیم ارزش جان یک زن بسیار ناچیز بود، اما وقتی به انقلاب اسلام و احکام اسلامی نگاه می کنیم، اسلام برای جایگاه زن اهمیت قائل شده که برای مردم قائل نیست، برای مثال مهریه، نفقه و دیر مسائل جزیی از مباحثی است که نشان دهنده اهمیت زن در جایگاه اسلام است که باعث پشتوانه مالی برای زنان است.

رییس سازمان تبلیغات صحنه تأکید کرد: نقشی که زنان متعهد و فداکار در پیروزی انقلاب و تداوم آن داشته اند، به شهادت همه آنانی که در انقلاب بوده اند و به گواهی امام خمینی(ره) به یک معنا از نقش مردان نیز بالاتر بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انقلاب اسلامی، انقلابی برای زنان

انقلاب اسلامی، انقلابی برای زنان