مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 19:102023-06-07اقتصادي

عشایر 25 درصد گوشت قرمز کشور را تولید می کنند


معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر کشور گفت: عشایر 25 درصد گوشت و فرآورده های دامی و 35 درصد صنایع دستی کشور را تولید می کنند و 35 میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی را در اختیار دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، مهدی میزبان بعدازظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: هر چادر عشایر یک کارگاه تولیدی، پایگاه فرهنگی و پاسگاه انتظامی و نظامی است.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر کشور ادامه داد: عشایر 25 درصد گوشت و فرآورده های دامی و 35 درصد صنایع دستی کشور را تولید می کنند و 35 میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی را در اختیار دارند.

وی با اشاره به اینکه عشایر در 58 درصد از فضای جغرافیایی کشور دارای قلمرو هستند، افزود: 2 ایل راه تاراز و دزپاک از جمله ایل راه های تمدن باستانی دنیا محسوب می شود.

میزبان اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و تغییرات آب و هوایی زندگی عشایری هر ساله دچار مخاطراتی می شود از این رو زندگی عشایر با اتکای صرف به دام و دام به مرتع خیلی پایداری نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: به همین جهت سازمان امور عشایر کشور رویکرد تنوع بخشی به فعالیت ها، تولیدات، اشتغال، درآمد و معیشت عشایر را در پی گرفته است و چهار طرح محوری توسعه گردشگری عشایر، توسعه صنایع دستی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عشایر 25 درصد گوشت قرمز کشور را تولید می کنند

عشایر 25 درصد گوشت قرمز کشور را تولید می کنند