مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 11:302023-06-17سياسي

نشست کمیسیون اصل 90 درباره بررسی میزان اجرای قانون کاداستر


اجرای قانون کاداستر یا حدنگار با حضور سازمان ثبت در کمیسیون اصل 90 مورد بررسی قرار گرفت که بررسی ها حاکی از اجرای قانون کاداستر در باره 60 درصد از زمین های کشور حکایت دارد.

- علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در خصوص نظارت مستمر کمیسیون بر اجرای قانون جامع حدنگار اظهار داشت: در جلسه ای با حضور رییس سازمان ثبت نحوه اجرای قانون جامع حدنگار که گزارشی نیز در خصوص آن جهت قرائت در صحن مجلس آماده شده است، مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: قانون جامع حدنگار بر اساس قانون از سال 93 تا سال 95 از وظایف سازمان ثبت بوده است اما این قانون تاکنون به شکل کامل اجرا نشده است و با ورود کمیسیون اصل نود در دوره یازدهم با تشکیل کارگروهی اجرای دقیق آن مورد ارزیابی قرار گرفت و نتیجه آن جلوگیری از موازی کاری ها و جلوگیری از تخصیص بودجه های اضافی برای حدنگاری بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با اشاره به سیاست های ابلاغی رهبری در خصوص قانون برنامه توسعه گفت: اجرای 100 درصدی حدنگاری از مطالبات حضرت آقا بود، اما متأسفانه دولت با وجود اینکه حدود 40 درصد از کار حدنگاری اراضی کشور باقی مانده است، تاکنون در پیش نویس لایحه برنامه هفتم توسعه اشاره ای به حدنگاری نکرده است که امید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست کمیسیون اصل 90 درباره بررسی میزان اجرای قانون کاداستر

نشست کمیسیون اصل 90 درباره بررسی میزان اجرای قانون کاداستر