مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 16:502023-06-15اقتصادي

ثبت نام از 12 هزار نفر بانو تسهیل گر روستایی و عشایری در کشور


مدیر دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت: بیش از 12 هزار بانو روستایی و عشایری تحت عنوان تسهیل گر در سامانه ثبت نام کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مریم طهماسبی بعد از ظهر پنج شنبه در جشنواره ملی کج چینی (برداشت پیله ابریشم) و جشن ثبت جهانی نوغانداری خالجیر شلمان اظهار کرد: در حال حاضر و در حوزه ظرفیت سازی حدود 12 هزار نفر زن تحت عنوان تسهیل گران روستایی در سامانه ثبت نام کرده اند که جزو فعالان روستایی بوده و در انجام پروژه ها یاریگرمان هستند.

طهماسبی با بیان اینکه در بحث ظرفیت سازی، صندوق های اعتباری خرد زنان عشایری و روستایی وجود دارد که با آورده کم روستایی شکل می گیرند، افزود: بعد از تثبیت این صندوق ها از محل تسهیلات دولتی به این افراد کمک هایی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه حدود 3 هزار و 700 صندوق فعال در کشور شکل گرفته است، ادامه داد: فعالیت های کوچکی که در این صندوق ها شکل می گیرد تلاش شده تا با اتصال این مشاغل با یکدیگر و ایجاد یک زنجیره بتوانیم تعدادی از مشاغل که ظرفیت فعالیت در سطح گسترده دارند در این قالب شکل بگیرند.

طهماسبی اضافه کرد: علاوه بر این فعالیت ها یک سری پروژه ها تخصصی ویژه زنان داریم که یکی از نمونه های موفق در حوزه علم صنعت نوغان داری است که از تولید نوغان شروع و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت نام از 12 هزار نفر بانو تسهیل گر روستایی و عشایری در کشور

ثبت نام از 12 هزار نفر بانو تسهیل گر روستایی و عشایری در کشور