موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - بازنشستگان كشوري - افزايش حقوق - كاركنان دولت - رياست جمهوري - كميته امنيت ملي - كشتي جام ابراهيم مصطفي - گام هاي كاهش تعهدات - مهاوم ايراني اش - مسكن فرهنگيان - ثبت نام اقدام ملي مسكن - راهپيمايي موتوري و خودرويي - آبفا شيراز - گرفتار در برف - توليد محتوا وب سايت - روياي نيمه شب - قطرات آلوده - سازه هاي ساختماني

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 09:282023-05-31سياسي

روایت دلدادگی کردستانی ها به امام مهربانی ها


خبرگزاری فارس استان کردستان؛ از شلوغی میدان انقلاب به عنوان نقطه مرکزی شهر سنندج به سمت محله قدیمی سرتپوله قدم برمی دارم و در میان ازدحام و شلوغی پارچه فروشان این محله قدیمی خود را به آرامگاه بانویی از نسل آفتاب می رسانم.

در مسیر سفر هشتمین آفتاب تابناک آسمان امامت و ولایت به خراسان و عبور ایشان از ایران، امامزاده هاجره خاتون خواهر امام رضا(ع) و فرزند امام موسی کاظم(ع) دچار بیماری می شوند و بعد از وفات در محله قدیمی سرتپوله به خاک سپرده می شوند.

هاجره خاتون(س) به واسطه هجرتش از مدینه به منطقه کردستان به هاجر و به خاطر مقام و منزلت این بانوی باتقوی در نزد مردم سنندج و منطقه به خاتون مشهور می شوند.

مردم کردستان همواره به امام هشتم و 56 امامزاده مدفون در این استان به ویژه بی بی هاجره خاتون خواهر امام رضا(ع) احترام می ورزند.

   امروز و از قدیم الایام، مسجد و زیارتگاه هاجره خاتون یکی از مهم ترین مکان های مذهبی شهر سنندج محسوب می شود که توسط شیخ شکرالله مشهور به شهباز سنه دژ بازسازی و توسعه یافت و موقوفات زیادی را برای این مجموعه در نظر گرفت.

وارد حیاط حرم می شوم، شلوغ تر از آن است که فکرش را می کردم امروز دوستداران و عاشقان زیادی مهمان بی بی شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت دلدادگی کردستانی ها به امام مهربانی ها

روایت دلدادگی کردستانی ها به امام مهربانی ها