مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 22:512023-06-15سياسي

ایران، رتبه هشتم پرورش نوغان در دنیا


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لنگرود، حسین دماوندی نژاد عصر امروز در جشنواره ملی کج چینی (برداشت پیله کرم ابریشم) و جشن ثبت جهانی نوغانداری در روستای خالجیر شلمان اظهار کرد: خوشبختانه پرورش کرم ابریشم در تمام استان های کشور انجام می شود و رویکرد جدیدی برای مردم ، خانواده های روستایی و مشاغلی که قادر به پرورش برگ توت باشند ایجاد شده است.

وی با اشاره به توسعه و ترویج نوغانداری و ایجاد مشاغل مختلف در جامعه افزود: محصولی نوغان با صنایع فرش و پوشاک ارتباط مستقیم دارد و در حوزه صنعت نیز در بخش های مختلف خودروسازی و هواپیماسازی نیز قابل استفاده است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر لزوم توجه به صنایع تبدیلی در حوزه های مختلف تولیدات کشاورزی از جمله نوغان و کمک به اشتغال جوانان و اقتصاد جامعه تصریح کرد: سال گذشته در نخستین جشنواره کج چینی لنگرود نمایشگاه محصولات آرایشی حاصل از نوغان در جریان برگزاری جشنواره وجود داشت و امسال این محصولات گسترده تر ارائه شده است.

به گفته دماوندی نژاد، روشن است که پرورش کرم ابریشم و نوغانداری فقط محدود به تولید نخ نیست محصولات جانبی زیادتری می توان با کمک شرکت های دانش بنیان و علاقمندان در این حوزه تولید کرد که شاید ارزش اقتصادی آن بیشتر از پیله ابریشم شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران، رتبه هشتم پرورش نوغان در دنیا

ایران، رتبه هشتم پرورش نوغان در دنیا