مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 08:152023-06-12سياسي

فلاحت پیشه: باید به سمت تعریف مناسبات اقتصادی در آمریکای لاتین حرکت کنیم


یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه نشان داده مناسبات سیاسی نمی تواند تقویت کننده مناسبات اقتصادی باشد اما مناسبات اقتصادی می توانند تقویت کننده مطمئنی برای مناسبات سیاسی باشند از این رو باید منافع اقتصادی در سفر به آمریکای لاتین در اولویت باشد.

- یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه نشان داده مناسبات سیاسی نمی تواند تقویت کننده مناسبات اقتصادی باشد اما مناسبات اقتصادی می توانند تقویت کننده مطمئنی برای مناسبات سیاسی باشند از این رو باید منافع اقتصادی در سفر به آمریکای لاتین در اولویت باشد.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت وگو با ایسنا با اشاره به سفر رییس جمهور به آمریکای لاتین گفت: منطقه آمریکای لاتین به ویژه در کشورهایی که جریانات چپ در آن حاکم است منطقه بکری برای حضور اقتصادی ایران بوده و هست؛ کوبا، ونزوئلا، نیکاراگوئه و بولیوی کشورهایی هستند که از نزدیک با آمریکا مواجهه داشتند و از این جهت همراهی و سنخیت هایی با ایران دارند.

اما زیرساخت های اقتصادی این کشورها آن طور که می بینیم چندان توسعه یافته نیست.

وی ادامه داد: البته باید حق دهیم که گرایش شان چپ باشد، چرا که آمریکا بر اساس سیاست وابستگی با آنها برخورد کرده است و برای سال ها این کشورها محل تولید مواد خام و محل مصرف مواد صنعتی آمریکا بودند و از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فلاحت پیشه: باید به سمت تعریف مناسبات اقتصادی در آمریکای لاتین حرکت کنیم

فلاحت پیشه: باید به سمت تعریف مناسبات اقتصادی در آمریکای لاتین حرکت کنیم