مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 11:402023-06-10پزشكي

اثر حفاظتی عصاره غشا آمنیوتیک از سلول های فیبروبلاست پوست


نتایج یک پژوهش نشان داد، در شرایط استرس اکسیداتیو، عصاره غشا آمنیوتیک از مرگ سلول ها جلوگیری و تقسیم آنان را القا می کند؛ همچنین با دارا بودن اثر آنتی اکسیدانی و ضد پیری قابل توجه، - نتایج یک پژوهش نشان داد، در شرایط استرس اکسیداتیو، عصاره غشا آمنیوتیک از مرگ سلول ها جلوگیری و تقسیم آنان را القا می کند؛ همچنین با دارا بودن اثر آنتی اکسیدانی و ضد پیری قابل توجه، می تواند به عنوان یک محصول طبیعی در صنایع آرایشی – بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از رویکردهای اصلی برای حفاظت از پوست در برابر افزایش سن، محافظت از سلول های فیبروبلاست در برابر استرس اکسیداتیو است.

پژوهش های پیشین نشان داده اند، استفاده از عصاره غشا آمنیوتیک انسان در بانداژ زخم های باز، باعث بهبود قابلیت تقسیم و مهاجرت سلول ها و در نتیجه تسریع التیام زخم می شود.

با هدف بررسی اثر آنتی اکسیدانی عصاره غشا آمنیوتیک انسان بر سلول های فیبروبلاست، دکتر الهه افضل، نگین طلاچی، دکتر سعید ابرون، دکتر مرتضی ضرابی و همکارانشان در پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه تربیت مدرس طی پژوهشی، سلول های فیبروبلاست پوست انسان را در معرض هیدروژن پراکسید قرار دادند تا شرایط افزایش سن و فعالیت اکسیدان ها شبیه سازی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثر حفاظتی عصاره غشا آمنیوتیک از سلول های فیبروبلاست پوست

اثر حفاظتی عصاره غشا آمنیوتیک از سلول های فیبروبلاست پوست