مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 17:052023-06-17سياسي

بالکان؛ منطقه ای برای خودنمایی صنعت پویانمایی ایران


رایزن فرهنگی ایران در بوسنی با اشاره به اشتراک های فرهنگی میان 2 کشور می گوید: توانمندی انیمیشن سازان ایرانی، فرصتی است برای تقویت دیپلماسی فرهنگی کشورمان در منطقه بالکان که نباید از آنها غافل شد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- وقتی صحبت از کشور بوسنی می شود اولین تصویری که در ذهن مخاطبان شکل می گیرد مربوط به درگیری ها و جنگ زمستان سال 1370 شمسی است، این درحالی است که اکنون بعد از ایجاد آرامش در کشور بوسنی پیشینه ارتباط و اشتراک های فرهنگی میان دو کشور می تواند زمینه ای برای تحکیم هرچه بیشتر روابط ایران با بوسنی شناخته شود.

از این رو ایران با درنظر گرفتن اهمیت استفاده از پیشینه و اشتراک های فرهنگی در همان ابتدای روابط با بوسنی نسبت به ایجاد ایستگاه رادیویی به زبان بوسنیایی اقدام کرده و اکنون نیز با درنظر گرفتن اهمیت دیپلماسی نرم یا همان دیپلماسی فرهنگی برای تقویت روابط با سایر کشورها به خصوص آن گروه که دارای اشتراک های فرهنگی هستیم برنامه ریزی شده است و تازه ترین آنها را می توان نمایش انیمیشن های ایرانی برای کودکان بوسنیایی اعلام کرد.

در این زمینه خبرگزاری تسنیم گفت وگویی داشته با محمدحسین انصاری، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین که در ادامه می خوانیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بالکان؛ منطقه ای برای خودنمایی صنعت پویانمایی ایران

بالکان؛ منطقه ای برای خودنمایی صنعت پویانمایی ایران