مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 10:502023-05-28پزشكي

اعلام لیست داروهای ممنوعه برای حجاج


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: حمل هرگونه داروهای کدیین دار و مشتقات موادمخدر، روانگردان ها و داروهای خواب آور به هر میزان، - ایسنا/فارس معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: حمل هرگونه داروهای کدیین دار و مشتقات موادمخدر، روانگردان ها و داروهای خواب آور به هر میزان، به کشور عربستان ممنوع است.

دکتر محمدجواد راعی یکشنبه 7 خرداد به خبرنگاران گفت: هر ساله همراه داشتن برخی داروها برای زائران خانه خدا ممنوع اعلام می شود و در صورتی که زائری داروهای ممنوعه را همراه داشته باشد، امکان انتقال آنها به کشور عربستان را ندارد و ممکن است مشکلاتی برای زائران به همراه بیاورد.

او عنوان کرد: حمل آمپول پتدین ، مرفین و ترامادول ، قرص های متادون ، هیدرومرفین ، متیل فنیدات هیدروکلراید ، ترامادول و استامینوفن کدیین و شربت های متادون و اکسپکتورانت کدیین توسط حجاج به کشور عربستان ممنوع است.

راعی تاکید کرد: اگر فردی به دلیل بیماری در حال مصرف داروهایی است که ممنوعیت ورود به عربستان را دارند، باید حتما قبل از سفر با پزشک خود در خصوص داروی جایگزین مشورت کنند، همچنین افرادی که به دلایل بیماری های مزمن تحت درمان با داروهای مخصوص هستند، حتما به میزان کافی دارو همراه با نسحه در زمان سفر به همراه داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام لیست داروهای ممنوعه برای حجاج

اعلام لیست داروهای ممنوعه برای حجاج