مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 12:502023-06-05پزشكي

نگرانی پزشکان از شیوع زگیل تناسلی/ بهترین سن تزریق واکسن


مدیر گروه بیماری های زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، نسبت به آلودگی با نوعی ویروس که می تواند عامل مهمی در بروز سرطان دستگاه تناسلی در سنین جوانی باشد، - هشدار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مریم کاشانیان گفت: آلودگی با نوعی ویروس موسوم به پاپیلومای انسانی که از طریق روابط جنسی انتقال می یابد، می تواند عامل مهمی در بروز سرطان دستگاه تناسلی در سنین جوانی محسوب شود و بدین ترتیب سرطان هایی مانند سرطان دهانه رحم، سرطان تخمدان و…، شیوع بیشتری پیدا می کند.

وی افزود: نبود آموزش های لازم و ضروری، برقراری تماس های جنسی ناایمن و محافظت نشده یا فارغ از چارچوب خانواده، متأسفانه موجب افزایش شدید شیوع بیماری مقاربتی زگیل تناسلی در جامعه شده که بسیاری از پزشکان و متخصصان را نگران کرده است.

مدیر گروه بیماری های زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با عنوان این مطلب که واکسیناسیون علیه ویروس HPV یک ضرورت مهم و کمک رسان جهت جلوگیری از ابتلای افراد به ویژه جوانان جامعه به این بیماری است، ادامه داد: باید هرچه سریع تر آموزش های لازم در کنار واکسیناسیون برای افراد جامعه برقرار شود.

وی گفت: البته زگیل به تنهایی عامل نگرانی نیست بلکه بیشترین نگرانی مربوط به گسترش آلودگی با انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی است که می تواند موجب ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی پزشکان از شیوع زگیل تناسلی/ بهترین سن تزریق واکسن

نگرانی پزشکان از شیوع زگیل تناسلی/ بهترین سن تزریق واکسن