مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 10:402023-06-17پزشكي

تقلب گسترده در داروهای لاغری تبلیغاتی


مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه تهیه انواع داروها تنها از داروخانه مورد تایید است، گفت: داروهای لاغری در بازار بسیار متنوع و زمینه تقلب نیز در آنها گسترده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مهدی انصاری دوگاهه اظهار کرد: زندگی بشر نسبت به سالیان گذشته تغییرهای بسیاری داشته است؛ پیشرفت تکنولوژی، تغییر سبک زندگی و کم تحرکی از عوامل افزایش وزن در افراد است که زمینه بروز بیماری های غیرواگیر را افزایش داده و هزینه های سنگینی به نظام سلامت وارد می کند؛ همچنین کاهش وزن طی سال های اخیر به عنوان دغدغه جمعیت زیادی تبدیل شده و باتوجه به تقاضای بسیار، هر روزه دارو و روش های متعددی برای لاغری و تناسب اندام معرفی می شوند.

​ وی افزود: در این میان داروهای لاغری بسیار متنوع هستند؛ به طوری که برخی از آنها از طریق کاهش اشتها، برخی از طریق افزایش متابولیسم بدن و برخی از راه کاهش جذب مواد قندی و چربی، باعث کاهش وزن می شوند؛ این داروها باید متناسب با نیاز بیمار و تشخیص پزشک تجویز و مصرف شوند.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه بسیاری از داروهای لاغری با مجوز سازمان غذا و دارو و تنها در داروخانه ها عرضه می شوند، گفت: اما متأسفانه برخی از داروهای لاغری به صورت مکمل یا بدون نسخه و به صورت پیشنها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقلب گسترده در داروهای لاغری تبلیغاتی

تقلب گسترده در داروهای لاغری تبلیغاتی