مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 12:102023-06-11اقتصادي

برداشت انبه از باغات میناب


مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: امسال از 2800 هکتار باغ انبه استان بالغ بر 29 هزار تن انبه کال برداشت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، مسعود گرگیج مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان امروز گفت: امسال از 2800 هکتار باغ انبه استان بالغ بر 29 هزار تن انبه کال برداشت می شود.

به گفته وی، هرمزگان را می توان به عنوان قطب تولید انبه کشور معرفی کرد، این استان با دارا بودن شرایط مساعد آب و هوایی برای رشد انبه، هر ساله بخش قابل توجهی از نیاز بازار استان و کشور به انبه را تاکید می کند.

  مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی هرمزگان عنوان داشت: این استان در حال حاضر بیشترین سطح زیر کشت انبه کشور را به خود اختصاص داده و آنطور که از آمارها بر می آید از هر هکتار حدود 10 تن انبه برداشت می شود.

انبه تولیدی استان در دو بخش برداشت می شود بخش اول برداشت مربوط به برداشت انبه کال و نارس است که از آن برای مصارف ترشی و شوری استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: هرمزگان در حال حاضر 7 واحد صنایع تبدیلی در این حوزه دارد که انواع ترشی و شوری را برای مصرف داخل و خارج کشور تولید می کنند.

پایان پیام/


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت انبه از باغات میناب

برداشت انبه از باغات میناب