مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 14:052023-06-03فرهنگي

حمام تاریخی میربلوک دیلمان موزه مردم شناسی می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه حمام تاریخی میربلوک دیلمان در سال های اخیر مورد غفلت واقع شده است، گفت: این حمام تبدیل به موزه مردم شناسی می شود.

- ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ظرفیت ها و توانمندی های تاریخی، گردشگری و فرهنگی گیلان منحصر به فرد است، از احیای موزه مردم شناسی دیلمان خبر داد و افزود: احیای این موزه از مطالبات جدی مردم و مسئولان محلی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه طی کاوش های باستان شناس دهه 80 ساختمان حمام میربلوک در دیلمان از دل خاک بیرون کشیده شد، گفت: این بنای تاریخی با مرمت و احیا، در اختیار شهرداری قرار گرفت تا با تغییر کاربری های مرتبط ضمن خدمات رسانی به شهروندان و گردشگران در معرض دید عموم علاقمندان قرار گیرد.

جهانی با بیان اینکه حمام تاریخی میربلوک دیلمان در سال های اخیر مورد غفلت واقع شده است، اضافه کرد: در سال های اخیر هیچ گونه تلاش مؤثری برای بهره برداری بهینه از حمام صورت نپذیرفته و لذا به منظور کاربری مناسب ایجاد موزه مردم شناسی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه موزه مردم شناسی دیلمان با ادوات و وسایل مختص به منطقه مزین می شود، افزود: از مردم بخش دیلمان و شهرستان سیاهکل درخواست می شود چنانچه وس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمام تاریخی میربلوک دیلمان موزه مردم شناسی می شود

حمام تاریخی میربلوک دیلمان موزه مردم شناسی می شود