مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 15:002023-05-30فرهنگي

فرصت اشتباه کردن در خلق آثار دینی به هنرمند داده نشده است


سینمای دینی با ظهور انقلاب اسلامی شکل گرفت و سینمای نوپایی ست، لذا فرصت تجربه وجود ندارد و هنرمندان نیز حق اشتباه نداشته اند که این جزو موارد ناپسند مدیریت فرهنگی بوده است.

- ایسنا/خراسان رضوی مشاور ارشد سینمایی کشور گفت: سینمای دینی با ظهور انقلاب اسلامی شکل گرفت و سینمای نوپایی ست، لذا فرصت تجربه وجود ندارد و هنرمندان نیز حق اشتباه نداشته اند که این جزو موارد ناپسند مدیریت فرهنگی بوده است.

علیرضا رضاداد شامگاه هشتم خرداد ماه، در حاشیه اکران فیلم شب در جریان نمایش آثار منتخب سینمای ایران در دهه کرامت که در پردیس مهر کوهسنگی برگزار شد، اظهار کرد: سینمای معنوی می تواند وجوه مختلفی داشته باشد که یکی از آن ها سینمای دینی و وجه مهم سینمای دینی توجه به بزرگان دین، ائمه(ع) و پیامبر(ص) است.

در این حوزه ظرفیت بسیار است به این دلیل که نسبتی در ذات هنر با معنویت وجود دارد و این نسبت می تواند وجوهی را در سینمای دینی برجسته تر کند.

زبان هنر بهترین ابزار برای بیان مباحث اعتقادی است وی ادامه داد: ظرفیت مفاهیم دینی این اجازه را می دهد که یک مفهوم معقول متخیل و از طریق حس به مخاطب منتقل شود و چون هنرمند با بخش احساسی مخاطب در ارتباط است، شاید زبان هنر بهترین ابزار باشد تا مفاهیمی را که در مباحث کلامی و اعتقادی نمی توانیم برای مخاطب تبیین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرصت اشتباه کردن در خلق آثار دینی به هنرمند داده نشده است

فرصت اشتباه کردن در خلق آثار دینی به هنرمند داده نشده است