مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 10:402023-06-06اقتصادي

بنای تاریخی 400 ساله کاروانسرای«سیمون» مهاباد مرمت می شود


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد از آغاز مرمت بنای تاریخی 400 ساله کاروانسرای 400 ساله «سیمون» در مهاباد خبر داد.

- ارومیه - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد از آغاز مرمت بنای تاریخی 400 ساله کاروانسرای 400 ساله سیمون در مهاباد خبر داد.

ناصر صدفی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کاروانسرای سیمون از بناهای تاریخی متعلق به دوره صفوی در مهاباد و تداعی کننده تجارت و مأمن بازرگانان در مسیر جاده ابریشم در این شهر است، افزود: برای بازسازی این محوطه و جداره تاریخی با مساحتی حدود 700 مترمربع، دو میلیارد تومان اختصاص یافته است که روند بازسازی و ترمیم آن در سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی بنای تاریخی کاروانسرای سیمون با همکاری شهرداری و نظارت کارشناسان میراث فرهنگی آغاز شده است، افزود: طبق تفاهم نامه با شهرداری مهاباد مرمت و بازسازی بنای تاریخی کاروانسرای سیمون در دستور کار قرار گرفته که بار مالی آن را شهرداری و نظارت فنی را اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان برعهده دارد.

صدفی اظهار کرد: در بازسازی این بنا از مصالح ساختمانی سنتی برای ایجاد محوطه و غرفه های سنتی استفاده می شود و هدف از بازسازی آن تبدیل کردن این محل به مکانی توریستی و گردشگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنای تاریخی 400 ساله کاروانسرای«سیمون» مهاباد مرمت می شود

بنای تاریخی 400 ساله کاروانسرای«سیمون» مهاباد مرمت می شود