مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 08:102023-06-10اقتصادي

درخواست ویژه مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عشایری کشور از دولت


مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عشایری کشور گفت: یکی از خواسته های جامعه عشایری از دولت صدور مجوز واردات 800 دستگاه کامیون کشنده با هدف کاهش هزینه های ارائه خدمات و تولید است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس فضل خرم اظهار داشت: شبکه تعاونی های عشایری با 246 اتحادیه و شرکت تعاونی و47 کارخانه و کارگاه تولید خوراک دام و با بیش از 800 فروشگاه ثابت و سیار در کشور وظیفه خدمت رسانی به بیش از 379 هزار خانوار عشایری عضو را بر عهده دارد.

وی عنوان کرد: اهم این خدمات توزیع حدود 500 هزار تن نهاده دامی به صورت سالانه، 170 هزار تن آرد، 72 میلیون لیتر سوخت، 4 میلیون و 200 هزار کپسول گاز، 7 میلیون و 200 هزار متر مکعب آب و عرضه بخشی از محصولات تولیدی عشایر به بازار مصرف را برعهده دارد.

خرم ابراز کرد: جامعه عشایری تولیدکننده بیش از 25 درصد گوشت قرمز کشور، 35 درصد صنایع دستی و 25 درصد پشم تولیدی را برعهده دارد که سهم جامعه عشایری در تولید ناخالص داخلی کشور حدود 1.

1 یعنی حدود 858 هزار میلیارد ریال است که بدون شک تقویت این جامعه به هر طریق ممکن منشاء خدمت بیشتر به کل کشور است.

وی ادامه داد: در این راستا این اتحادیه در نظر دارد بخشی از هزینه های حمل و نقل اقلام یاد شده فوق را که به طور متوسط سالانه 15 هزار میلیارد ریال می باشد، از طریق توسعه ناوگان حمل و نقل عشایری به 50 درصد تقلیل دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست ویژه مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عشایری کشور از دولت

درخواست ویژه مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عشایری کشور از دولت