مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 09:062023-06-10دانش

سند خیانت های انگلیس در بوشهر در حال نابودی!+ عکس


خبرگزاری فارس - بوشهر، سینا ناجی: اولین نشست هیئت امنای بنیاد ایران شناسی شعبه بوشهر با حضور استاندار در حالی برگزار شد که طی این 2 سال دولت مردمی از آن غفلت شده بود.

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر در این نشست از ظرفیت های مهم و ارزشمند تاریخی و فرهنگی بوشهر سخن گفته و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای شناساندن مفاخر استان به نسل جدید را در دستور کار دولت دانسته بود.

البته از آغاز دولت مردمی توجه قابل قبولی به میراث فرهنگی استان شده است که می توان به آغاز دور جدید کاوش های باستان شناسی، احیای بافت قدیم بوشهر و مرمت مجلسی آل عصفور و مسجد جمعه اشاره کرد.

هیئت امنای بنیاد ایران شناسی شعبه بوشهر جادوی بافت، سمفونی رنگ ها بافت تاریخی بوشهر که در چهار محل قدیمی بوشهر یعنی بهبهانی، شنبدی، کوتی و دهدشتی قرار گرفته است نماد بارز شاهکار معماری است که پروفسور ایرج نبی پور از آن با عنوان جادوی بافت، سمفونی رنگ ها یاد می کند.

نبی پور در کتابی با همین نام می نویسد: تماشاگران پرسان، چون بر کرانه پر رمز بافت قدیم بوشهر گام بردارد، بی هیچ گونه مقاومتی، جذب مغناطیس نیرومند آن خواهد شد و شیفته وار در اندرون سحر آن اسیر شده و تو گویی آن که این تکه از عالم خاک، ارثیه ای ماورایی است که خدایگان در زمین چون آتش پرومته ای جای گذاشته اند و سالیانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند خیانت های انگلیس در بوشهر در حال نابودی!+ عکس

سند خیانت های انگلیس در بوشهر در حال نابودی!+ عکس