مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 13:202023-05-28اجتماعي

«پائولونیا» مهاجم است/ کاشت این گونه غیر بومی پیگرد قانونی دارد


مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان بر ممنوعیت کاشت و توسعه گونه غیر بومی درخت پائولونیا تاکید کرد و گفت: کاشت گونه مذکور در فضای سبز شهری و در مجاورت مناطق تحت مدیریت که منجر به تخریب و آلوده نمودن زیستگاه های طبیعی گردد، - پائولونیا مهاجم است/ کاشت این گونه غیر بومی پیگرد قانونی دارد ایسنا/گیلان مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان بر ممنوعیت کاشت و توسعه گونه غیر بومی درخت پائولونیا تاکید کرد و گفت: کاشت گونه مذکور در فضای سبز شهری و در مجاورت مناطق تحت مدیریت که منجر به تخریب و آلوده نمودن زیستگاه های طبیعی گردد، جرم محسوب شده و مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان، حمزه عشوری با بیان اینکه کاشت درخت پائولونیا در استان گیلان ممنوع است، اظهار کرد: درخت پائولونیا با نام علمی Paulownia از تیره پالونیاییان می باشد که گونه های مختلف آن بومی شمال آمریکا، چین، لائوس و مناطق دیگر شرق آسیا مانند ژاپن و کره است.

وی افزود: این گونه حدود 40 تا 50 سال پیش به صورت محدود وارد کشور شد و به منظور مطالعات تحقیقاتی و آموزش دانشجویان در باغ بوتانیک(گیاه شناسی) نگهداری می شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلات با بیان اینکه گونه پائولونیا برگ های بسیار پهنی دارد و زمانی که رشد می کند به درختان و گیاهان دیگر فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«پائولونیا» مهاجم است/ کاشت این گونه غیر بومی پیگرد قانونی دارد

«پائولونیا» مهاجم است/ کاشت این گونه غیر بومی پیگرد قانونی دارد