مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 14:252023-06-07اقتصادي

اجماع ملی برای رفع ناترازی های پنج گانه اقتصاد


رییس سازمان امور مالیاتی کشور یادآور شد: بر اساس مطالعات متقن و دقیق انجام شده به طور خلاصه می­ توان گفت مقوله تورم بالا و مزمن در کشور ما به دلیل 5 ناترازی در اقتصاد کشور شکل گرفته که این ناترازی ها عبارتند از: - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- رهبر انقلاب در پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال 1402 درباره نام گذاری امسال فرمودند: من با توجه به همه ی جهات، هم تورّم، هم تولید داخلی، این چیزهایی که مهم است، تورّم که مشکل اصلی است، تولید داخلی که حتماً یکی از کلیدهای نجات کشور از مشکلات اقتصادی است، با توجه به این ها شعار سال را این جور اعلام می کنم:  مهار تورم، رشد تولید ، این شعار سال است .

سایت KHAMENEI.

IR به همین مناسبت در گفت وگو با دکتر سید محمدهادی سبحانیان، رییس سازمان امور مالیاتی کشور به بررسی ریشه های تورم در اقتصاد کشور و اثرات مهار تورم در رشد سرمایه گذاری خارجی این مقوله پرداخته است.

*علت نام گذاری سال 1402 را به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید در شرایط کنونی چه می دانید؟ -کشور ما از گذشته با دو چالش مواجه بود که یکی تورم بالا و دو رقمی است و دیگری رشد پایین و نوسانی.

در دهه 90 به طور متوسط رشد اقتصادی کشور نزدیک به یک درصد بوده و متوسط نرخ رشد سالانه تشکیل سرمایه متأسفانه منفی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجماع ملی برای رفع ناترازی های پنج گانه اقتصاد

اجماع ملی برای رفع ناترازی های پنج گانه اقتصاد