مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 12:212023-05-30سياسي

نخبگان در موضوع جوانی جمعیت ورود کنند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی نخبگان دانشگاهی پیرامون موضوع جوانی جمعیت و چالش های این حوزه با تأکید بر لزوم تداوم برگزاری اینگونه جلسات اظهار کرد: موضوع جوانی جمعیت مسئله بسیار مهمی در کشور است که باید از دیدگاه نخبگان، مردم و مسئولان بررسی و تحلیل شود.

وی با اشاره به فعالیت مجموعه نفس در موضوع پیشگیری از سقط جنین عنوان کرد: این مجموعه طی سال گذشته موفق شد 150 نفر را در سطح استان از سقط منصرف کند که ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: هنوز ذهن بخشی از جامعه نسبت به جمعیت قانع نشده چراکه تغییر فرهنگ در طولانی مدت انجام می شود و اثرات آن سالها بعد موجود است، مانند مسئله جمعیت که از دوران پهلوی تا دهه هشتاد بر کاهش فرزندآوری تأکید می شد و شعار کاهش جمعیت مطرح بود که قطعاً در مدت دو یا سه ساله نمی توان این مسیر را در جهت خلاف خود تغییر داد.

وی با اشاره به اینکه موضوع کنترل جمعیت تبدیل به فرهنگ شده اما از همان راه که رفتیم باید به مسیر اصلاح روند برگردیم عنوان کرد: لازم است برنامه ریزی ها طوری باشد که به جبران کاهش جمعیتی که در گذشته اتفاق افتاده، بپردازیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخبگان در موضوع جوانی جمعیت ورود کنند

نخبگان در موضوع جوانی جمعیت ورود کنند