مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 08:102023-06-04اقتصادي

مالزی به روی شرکت های چینی باز می ماند


مالزی یک بازار آزاد خواهد ماند و به اپراتورهای تلفن همراه اجازه می دهد خودشان تصمیم بگیرند در راه اندازی دومین شبکه نسل پنجم (5G)، - وزیر ارتباطات مالزی اعلام کرد: مالزی یک بازار آزاد خواهد ماند و به اپراتورهای تلفن همراه اجازه می دهد خودشان تصمیم بگیرند در راه اندازی دومین شبکه نسل پنجم (5G)، با سازندگان تجهیزات چینی از جمله شرکت هواوی همکاری خواهند کرد یا خیر.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فهمی فاضل، وزیر ارتباطات و دیجیتال مالزی در مصاحبه با بلومبرگ نیوز گفت: دولت وارد هیچگونه تعهد قراردادی با هیچ کدام از این فراهم کنندگان تجهیزات شبکه نشده است.

این یک تصمیم تجاری است و کسانی که باید متقاعد شوند، شرکتهای مخابراتی و اپراتورهای شبکه موبایل هستند.

با این حال، دولت مالزی نگرانی هایی که از سوی بعضی از کشورهای غربی در خصوص احتمال مشارکت هواوی در این شبکه مطرح شده است را بررسی می کند.

آمریکا و انگلیس در میان کشورهایی هستند که تجهیزات مخابراتی ساخت هواوی را با این ادعا که ریسکی برای امنیت ملی هستند و احتمال ارتباط این شرکت با دولت چین، ممنوع کرده اند اما هواوی این ادعاها را بی پایه و اساس خوانده است.

مالزی پس از ماه ها بررسی رسمی شبکه فعلی که توسط شرکت دیجیتال ناسیونال اداره می شود، قصد دارد تا ژانویه شبکه دوم 5G را راه اندازی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالزی به روی شرکت های چینی باز می ماند

مالزی به روی شرکت های چینی باز می ماند