مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 08:002023-05-31سياسي

روایت دلدادگی کردستانی ها به امام مهربانی ها


زیارتگاه بی بی هاجره خاتون خواهر گرانقدر امام رضا(ع) این روزها مملو از عاشقان این امام رئوف است و می توان گفت، مرقد مطهر این امامزاده، تجلی گاه ارادت مردم کردستان به امام مهربانی هاست.

- خبرگزاری فارس استان کردستان؛ از شلوغی میدان انقلاب به عنوان نقطه مرکزی شهر سنندج به سمت محله قدیمی سرتپوله قدم برمی دارم و در میان ازدحام و شلوغی پارچه فروشان این محله قدیمی خود را به آرامگاه بانویی از نسل آفتاب می رسانم.

در مسیر سفر هشتمین آفتاب تابناک آسمان امامت و ولایت به خراسان و عبور ایشان از ایران، امامزاده هاجره خاتون خواهر امام رضا(ع) و فرزند امام موسی کاظم(ع) دچار بیماری می شوند و بعد از وفات در محله قدیمی سرتپوله به خاک سپرده می شوند.

هاجره خاتون(س) به واسطه هجرتش از مدینه به منطقه کردستان به هاجر و به خاطر مقام و منزلت این بانوی باتقوی در نزد مردم سنندج و منطقه به خاتون مشهور می شوند.

مردم کردستان همواره به امام هشتم و 56 امامزاده مدفون در این استان به ویژه بی بی هاجره خاتون خواهر امام رضا(ع) احترام می ورزند.

   امروز و از قدیم الایام، مسجد و زیارتگاه هاجره خاتون یکی از مهم ترین مکان های مذهبی شهر سنندج محسوب می شود که توسط شیخ شکرالله مشهور به شهباز سنه دژ بازسازی و توسعه یافت و موقوفات زیادی را برای این مجموعه در نظر گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت دلدادگی کردستانی ها به امام مهربانی ها

روایت دلدادگی کردستانی ها به امام مهربانی ها