مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 12:552023-06-12اقتصادي

عملیاتی شدن دکل حفاری 72 فتح در میدان نفتی اهواز


معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: دکل حفاری 72 فتح ساخت جهاد دانشگاهی در مناطق نفت خیز جنوب در چرخه عملیات قرار گرفت.

- ایسنا/خوزستان معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: دکل حفاری 72 فتح ساخت جهاد دانشگاهی در مناطق نفت خیز جنوب در چرخه عملیات قرار گرفت.

مسعود افشار در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز به کار دستگاه حفاری 72 فتح به عنوان روز آمدترین نسل دکل های حفاری خشکی در میدان نفتی اهواز در مناطق نفت خیز جنوب، اظهار کرد: این دستگاه حفاری ششمین دکل ایرانی است که بخش عمده تجهیزات آن توسط سازندگان داخلی ساخته و نخستین گام عملیاتی خود را پس از تکمیل تجهیزات و کاریابی در گستره فعالیت شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون تجربه می کند.

وی افزود: دکل 72 فتح توسط جهاد دانشگاهی در تعامل با متخصصان شرکت ملی حفاری ایران ساخته شده و حداکثر عمق قابل حفاری توسط آن 20 هزار فوت، ارتفاع دکل از سطح حدود 150 فوت و حداکثر بار استاتیکی قابل تحمل توسط دکل یک میلیون پوند است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری تصریح کرد: این دستگاه مجهز به گرداننده فوقانی (تاپ درایو) به قدرت 500 تن، میز دوار و سه دستگاه پمپ سیال از نوع رفت و برگشتی هرکدام به قدرت 1600 اسب بخار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیاتی شدن دکل حفاری 72 فتح در میدان نفتی اهواز

عملیاتی شدن دکل حفاری 72 فتح در میدان نفتی اهواز