مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 10:502023-06-10اقتصادي

صرفه جویی 100 میلیون لیتر سوخت با راه اندازی یک خط آهن


وزیر راه و شهرسازی درباره راه آهن بستان آباد- خاوران گفت که این پروژه حدود 114 کیلومتر طول مسیر تبریز به میانه را کوتاه کرده و حدود چهار ساعت مسافت تبریز به تهران را کم کرده است که این کاهش مسافت، - صرفه جویی سوختی حدود 100 میلیون لیتر در سال یعنی معادل مصرف یک روز بنزین کشور را به همراه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، راه آهن میانه - بستان آباد - تبریز که در 10 قطعه در حال احداث است، با کمتر کردن زمان سفر و طول مسیر، کاهش آلودگی های زیست محیطی را به همراه دارد و در 10 قطعه به منظور اتصال مناطق کمتر توسعه یافته به راه آهن سراسری و ایجاد زیربنای لازم با هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی و بازرگانی منطقه، کاهش مسیر و اصلاح شبکه ریلی از شمال غرب به مرکز کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

راه آهن میانه - بستان آباد - تبریز همچنین در ابعاد مختلف اقتصادی از جمله توسعه اقتصاد گردشگری و ایجاد اشتغال کشور تاثیرگذار است.

با احداث این پروژه برای 1800 نفر اشتغال ایجاد شده است و میزان صرفه جویی مصرف سالانه سوخت در این پروژه ریلی 100 میلیون لیتر بوده که تاثیر آن در کاهش آلاینده های هوا 5000 تن در سال برآورد شده است.

راه آهن بستان آباد- خاوران مسافت ریلی میان تهران و تبریز را 114 کیلومتر و زمان سفر را چهار ساعت کاهش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرفه جویی 100 میلیون لیتر سوخت با راه اندازی یک خط آهن

صرفه جویی 100 میلیون لیتر سوخت با راه اندازی یک خط آهن