مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 09:452023-06-21اجتماعي

تداوم امید و زندگی در پارک ملی دریاچه ارومیه


مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: سومین گوساله گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر و پرورش مجتمع رشکان پارک ملی دریاچه ارومیه ، متولد شد.

- ایسنا/آذربایجان غربی مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: سومین گوساله گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر و پرورش مجتمع رشکان پارک ملی دریاچه ارومیه ، متولد شد.

سعید شهند در گفت و گو با ایسنا گفت: در راستای اجرای برنامه ملی حفاظت از این گونه در معرض خطر انقراض ، سال گذشته 6 رأس گوزن زرد ایرانی از دشت ناز ساری به پارک ملی دریاچه ارومیه و مرکز تکثیر و احیاء این گونه در رشکان با ترکیب جنسی 4 ماده و 2 نر منتقل شده است که با تولد 3 رأس گوزن زرد ایرانی از ابتدای سال جاری تاکنون ، تعداد این گونه ارزشمند حیات وحش در این سایت به 9 رأس افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه وضعیت مطلوبی برای زیست و زادآوری این گونه در پارک ملی دریاچه ارومیه وجود دارد، گفت: شرایط زیستی مطلوبی در مجتمع رشکان پارک ملی دریاچه ارومیه حاکم است و دامپزشکان و کارشناسان حیات وحش اداره کل و پارک ملی دریاچه ارومیه به صورت شبانه روزی وضعیت این گونه در معرض خطرانقراض، به خصوص گوساله های تازه متولد شده را مورد پایش و کنترل قرار می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم امید و زندگی در پارک ملی دریاچه ارومیه

تداوم امید و زندگی در پارک ملی دریاچه ارومیه