مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 08:252023-06-11اجتماعي

فرش جوزان و مهربان نقشی از تاریخ همدان


قالی این خطه از دیرباز تا همین حوالی شهره عام و خاص این وری ها و آن ور آبی ها بوده و هنوز هم نامش طنین تاریخ است؛ تاریخی که گره به گره بافته شده و تار به تار نقش روزهای خوش را به پودش تابانده، - خبرگزاری فارس- همدان: اگر پای چرتکه بنشینیم و حساب و کتاب کنیم به 500 سال آن طرف تر شاید هم بیشتر از این حرف ها برسیم آن هم با گواه و سند و مدرک و رد پای شاه طهماسب صفوی؛ این پیشینه قالی کهنه دیار همه دانا ست.

قالی این خطه از دیرباز تا همین حوالی شهره عام و خاص این وری ها و آن ور آبی ها بوده و هنوز هم نامش طنین تاریخ است؛ تاریخی که گره به گره بافته شده و تار به تار نقش روزهای خوش را به پودش تابانده، قالی همدان همچون نگینی بر تارک این کهن شهر درخشیده و رونق دیروز و سربلندی امروز شده است.

فرشی با سنگینی منحصر به فرد و ریشه های بلند و پرپشم که بلندای قدمت همه دانا را فریاد می کند و گویای ذوق و یکه تازی فرشبافان این منطقه است.

اصلا قصه فرش این کهنه دیار قصه هزار و یک شب است که نقش نقشش راوی فرهنگ دور و دراز جای جای این دیار بوده است.

قالی هایی با رنگ های طبیعی که با سر سوزن ذوق و خرده هوشی گره به گره کنار هم می نشینند و دل از همه می برند و یک دنیا خاطرخواه داشتند، هنوز هم دارند هنوز هم کشورهایی چون آمریکا و آلمان چشم به راه قالی همه دانا هستند و این پیش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرش جوزان و مهربان نقشی از تاریخ همدان

فرش جوزان و مهربان نقشی از تاریخ همدان